Bramen (2)

Zie meer s
Picture of Erik Visser
Aan het einde van middag stuur ik de straat in. Verderop staan mijn kinderen met andere kinderen bramen te plukken.

Ze eten ze gelijk op. Mijn kinderen hebben het hun opa zien doen en doen het na. De buurkinderen zagen het mijn kinderen doen en volgen het voorbeeld. Zelfs de jongste van het stel, pas 15 maanden oud, weet al precies welke bramen het lekkerst zijn.

De buurman staat erbij en we maken een praatje. Dan wordt duidelijk dat hij zich er niet zo prettig bij voelt dat zijn dochter bramen eet. Hij vraagt zich af of het wel verantwoord is. Dan zie ik dat mijn kinderen wel heel erg veel bramen eten en bedenk dat we straks nog thuis aan tafel gaan voor ons avondeten. Een andere buurman zegt dat de bramenstruiken voor kinderen stekelig en gevaarlijk kunnen zijn.

Voor de kinderen tellen die overwegingen niet, ze hebben samen de bramen ontdekt.

Bramen 2
Erik Visser
Deel deze post
Erik Visser
Erik Visser is bedrijfskundige. Hij is vijftien jaar werkzaam in de zorg en hulpverlening, steeds vanuit de patiëntenbeweging in bestuurs- en advies- en managementfuncties en inmiddels ook als zelfstandige. Erik Visser is docent bij Sezen Academy en begeleider bij Bascole. Is vertrouwd met een grote variëteit van situaties en omstandigheden waarin mensen afhankelijk worden van hulpverlening. Wordt gedreven door wat hulpverlening met mensen doet en hoe hulpverlening echt helpend kan zijn. Wil eraan bijdragen dat organisaties en hulpverleners kunnen doen waarvoor de omgeving hen nodig heeft, en dat de context waarin zij werken daarop ingericht raakt.
Lees andere s: