Dit is de maand waar ze hun jaarinkomen verdienen. Het hotel is volgeboekt en je blijkt geen kamer te hebben. Lekker! Iets misgegaan bij het boeken via internet. De leidinggevende draait zich snel om en maakt zich uit de voeten.
Het meisje aan de receptie staat mij met onvervalste Schotse tongval te woord: “Ik zie dat u al jaren klant bij ons bent. Vervelend voor u. Maar ik bel even met onze andere locatie buiten de stad, neem even een kop koffie.” Even later krijgen we bericht “alles OK”.
Na bezoek aan de taptoe rijden we om middernacht naar het andere hotel, 10 minuten verderop.
“Welkom meneer en mevrouw, alles is goed gekomen! Neemt u beiden wat te drinken van ons in de bar. Voor morgen is er ook een gratis ontbijt voor u geregeld. Kunnen we nog wat voor u doen?”
Gastvrijheid in daden. Volgens mij is dit het hotel waar dat “perfecte terras” bij hoort, met onvervalst hulpvaardige mensen.