Klimaat (1)

Zie meer s
Picture of Wim van Dinten

VNO-NCW is inmiddels ook voor duurzaamheidsprogramma’s. En de achterban van de VVD lijkt er ook al voor. Nu nog geloofwaardig maken dat ondernemers het gebruik van fossiele energie gaan aanpakken en dit het beste is wat ons kan overkomen.

Dus neem je een groepje afdelingshoofden Duurzaamheid uit bedrijven mee naar Spitsbergen om te zien hoe snel de opwarming gaat. Ze worden in de pers CEO’s genoemd, maar die heb ik er niet in kunnen ontdekken. Het is onzin te denken dat je in Spitsbergen ziet hoe het gaat met het milieu als je er nooit eerder geweest bent. Opwarming kun je immers alleen waarnemen als je er woont of regelmatig gaat kijken en vergelijkt. Je kunt afgaan op meteorologen die dat al jaren doen. Hun verslagen kun je lezen. Deze reis was marketing van het businessmodel Klimaat.

De pers doet verslag als een kind uit groep 5. Bedenk, bedrijven zijn ook adverteerders. Het gaat inmiddels over belangen rond het businessmodel Klimaat.

spitsbergen klimaat
MartinFuchs op Pixabay.com
Deel deze post
Wim van Dinten
Wim van Dinten ontdekte dat er patronen bestaan in de manier waarop mensen betekenis geven en hoe dit hun oordeel en gedrag bepaalt. In Met gevoel voor realiteit (2002) liet hij zien hoe die patronen in evolutie tot stand komen en wat de invloed is van de context waarin mensen leven. In 2001 richtte hij samen met Imelda Schouten stichting Sezen op, waarin zijn gedachtegoed is ondergebracht en verder wordt ontwikkeld. Hij is bekend om de manier waarop hij bij behandeling van vraagstukken waarnemingen en perspectieven met elkaar verbindt en alternatieven ziet.
Lees andere s: