Mijn on-line correcties werkten niet, dus maar gebeld.
Bij de bank allervriendelijkst: “U bent een zakelijke klant. Wij maken geen koppelingen aan met uw privé-belastinggegevens.”
– “Wilt u de vraag in ieder geval intern bij u bespreken?”
Dat verzoek wordt weggewuifd: “U moet bij de belastingdienst zijn.” Het bekende doorschuifwerk van mensen die aan een systeem hangen.
Bij de belastingdienst allervriendelijkst: “Wij krijgen de gegevens zo aangeleverd. U moet bij de bank zijn.”
– “Ik wil graag van de fout in het systeem af.”
“Systeem?” Een stilte valt. En dan bestraffend: “U moet uw gegevens altijd checken!”
– “Ja dat doe ik, en ik constateer een fout. Ik begrijp dat u me niet gaat helpen.”
“Als u meer wilt weten kunt u een brief (!) sturen aan uw belastingkantoor.”
Laten we de feiten onder ogen zien. Je gaat niet meer over je eigen data en kunt nergens meer terecht als in de keten een fout zit.