Boef

Zie meer s
Picture of Erik Visser
Rapper Boef noemde 3 vrouwen die hem om 8 uur ’s ochtends een lift gaven kechs (straattaal voor hoeren).

Je kunt ervan zeggen dat het grof is en ondankbaar. Onder druk van sociale media skipten festivals zijn optredens. Hij raakte zijn sponsor kwijt. Op Eurosonic trok hij het boetekleed aan. Hij kreeg niet de gevreesde bierdouche. Maar zelfs applaus. Van meisjes die ook wel eens kech tegen hun vriendinnen schijnen te zeggen, van een man die het irritant vond dat zijn moeder nu ook opeens een mening over Boef had, zonder iets van zijn werk of persoon te kennen.

Met sociale media wordt alles uitvergroot: van mensen die hun ervaring opnemen en direct op send drukken; of wie zich beledigd voelt of vindt dat anderen zich beledigd (moeten) voelen.

Maar de context die erbij hoort is buiten beeld. Is een groot punt in deze tijd niet hoe we weer oog krijgen voor contexten: van mensen in Groningen, van vluchtelingen, van die oude dame drie hoog achter, van die platvis op de zeebodem?
Als die op je inwerken, wat verandert er aan je gedrag?

boef
Pexels on Pixabay
Deel deze post
Erik Visser
Erik Visser is bedrijfskundige. Hij is vijftien jaar werkzaam in de zorg en hulpverlening, steeds vanuit de patiëntenbeweging in bestuurs- en advies- en managementfuncties en inmiddels ook als zelfstandige. Erik Visser is docent bij Sezen Academy en begeleider bij Bascole. Is vertrouwd met een grote variëteit van situaties en omstandigheden waarin mensen afhankelijk worden van hulpverlening. Wordt gedreven door wat hulpverlening met mensen doet en hoe hulpverlening echt helpend kan zijn. Wil eraan bijdragen dat organisaties en hulpverleners kunnen doen waarvoor de omgeving hen nodig heeft, en dat de context waarin zij werken daarop ingericht raakt.
Lees andere s: