Opgezegd

Zie meer s
Picture of Erik Visser
‘En toen deed mijn vrouw zich noodgedwongen voor als mijn moeder’,

vertelde een vriend. Zijn moeder wilde haar inboedelverzekering opzeggen. De verzekeringsmaatschappij wilde dat ze een account zou aanmaken om de opzegprocedure te doorlopen. Maar zijn moeder heeft geen e-mailadres en kan niet uit de voeten met internet.
Via de telefoon lukte het haar ook niet. Ze komt er niet uit als een callcenter agent vragen gaat stellen en haar probeert te overreden klant te blijven.

Mijn vriend belde daarom in haar plaats. Dat was aan de andere kant van de lijn eerder een signaal dat er sprake zou kunnen zijn van fraude, dan dat een zoon zijn moeder helpt. Ze wilden zijn moeder zelf spreken, hoezeer hij de situatie ook probeerde uit te leggen.

En dus zag hij nog maar één mogelijkheid. Die werkte ook gelijk. Het protocol was succesvol gevolgd en de verzekeraar accepteerde daarmee opzettelijk bedrog vlekkeloos, waar het oprechte hulp niet herkende.

Opgezegd
Geralt on Pixabay.com
Deel deze post
Erik Visser
Erik Visser is bedrijfskundige. Hij is vijftien jaar werkzaam in de zorg en hulpverlening, steeds vanuit de patiëntenbeweging in bestuurs- en advies- en managementfuncties en inmiddels ook als zelfstandige. Erik Visser is docent bij Sezen Academy en begeleider bij Bascole. Is vertrouwd met een grote variëteit van situaties en omstandigheden waarin mensen afhankelijk worden van hulpverlening. Wordt gedreven door wat hulpverlening met mensen doet en hoe hulpverlening echt helpend kan zijn. Wil eraan bijdragen dat organisaties en hulpverleners kunnen doen waarvoor de omgeving hen nodig heeft, en dat de context waarin zij werken daarop ingericht raakt.
Lees andere s: