System on

Zie meer s
Picture of Leo Huvers
Ik zat met mijn geliefde in de trein.

De conductrice controleerde onze kaarten. Nadat ze mijn kaart uit haar scanapparaat haalde, keek ze mij aan en zei dat ik een nieuwe kaart moest aanvragen, omdat mijn foto was versleten. Ik bewaar de kaart in een hoesje maar hij ziet er inderdaad niet meer uit.

“Meneer, sommige collega’s beboeten u hiervoor, ik niet, maar u moet wel een nieuwe kaart aanvragen.”

Ik antwoordde dat ik dit merkwaardig vond. Het systeem zou iedereen toch gewoon een goede kaart moeten leveren: “Dus de NS levert mij een kaart die niet voldoende slijtvast is en ik word aan het werk gezet om dat te repareren op straffe van een boete?” (Vervanging kost me 11,-; de eerste aanschaf 7,50). De conductrice reageerde niet meer.

Mijn geliefde zei: “Waarom moet je daarover zeuren, je weet toch dat het zo werkt?” Ik zei niets en dacht ‘ze’ hebben het voor elkaar. Het is intussen normaal dat wij er zijn voor het systeem in plaats van andersom.

system on
Holzijue on pixabay
Deel deze post
Leo Huvers
Leo Huvers is bedrijfskundige. Hij werkt als zelfstandige adviseur op het gebied van organisatie en ict in zowel de publieke als de private sector. Opdrachten lopen uiteen van het helpen van uitvoeringsorganisaties van de Rijksoverheid bij het organiseren van ict-vernieuwingen naar aanleiding van veranderende wetgeving tot het ondersteunen van een klein softwarebedrijf bij de ontwikkeling en vermarketing van een vernieuwende software applicatie waarin huisartsen, medisch specialisten, patiënten en mantelzorgers informatie onderling delen. In 2005 werkte hij als adviseur bij Bascole.
Lees andere s: